הובלה בקירור והקפאה

הובלה בקירור והקפאה

הובלה בקירור והקפאה היא שירות שניתן לקבל כדי להוביל מוצרי מזון ושאר מוצרים שיש להוביל בקירור והקפאה. מדובר על מוצרים שכדי לשמור על הטמפרטורה שלהם מתבקש לשמור ברמת קירור מסוימת, וזאת כדי לשמור על איכותם.

הובלה בקירור והקפאה

הובלה בקירור והקפאה – לתמוך בוויסות טמפרטורה של מוצרי מזון משונעים

במקרים רבים, מוצרים מזון לא יישארו בטווח הטריות באם לא יהיו מאוחסנים במידה נכונה להם, או באם ישונעו בצורה שלא הולמת את התנאים הנכונים לשמירה על טריותם. מוצרים כמו חומס, דגים, בשר – וכן הלאה, יכולים להיות די רגישים לטמפרטורה. ועל כן, הובלה בקירור והקפאה יכולה להיות שירות בר-ערך להובלתם.

תקנות משרד הבריאות בנושא הובלה בקירור והקפאה

באופן כללי, ישנם תקנות באשר להובלה של מוצרי מזון ושאר מוצרים רגישים לטמפרטורה, ולפחות בכל הנוגע לענייני מזון – הובלה בקירור והקפאה יכולה להתבצע בתקנים שהציב משרד הבריאות. אי לכך ובהתאם לזאת, כל עוד מדובר בבית עסק שנכנס תחת התקנות, וברצונו להוביל מוצרים רגישים לטמפרטורה, הובלה בקירור והקפאה יכולה לתת מענה ולהתאים לאי אילו העברת מוצרי מזון רגישים לקור שברצונו לעשות.

הובלה בקירור והקפאה – כדי למלא תנאי טמפרטורה לשינוע מזונות

כשזה נוגע לנושא של הובלה בקירור והקפאה, יש מספר נקודות שאפשר להתייחס אליהן. ראשית כל, הרבה מהמזונות שמופיעים בסופר מרקט הם מזונות שהגיעו מהספקים. כלומר, מזונות שהיו בתנועה מאי אילו מחסנים ומפעלים. ועל כן, כדי שיישארו בטווח הטריות היה נכון לשמור על התנאים האופטימליים עבורם. שכן, אם חברת השינוע לא הייתה עומדת בסטנדרטים של משרד הבריאות הדבר היה יכול לאפשר החרמה של הסחורה. כך שאנחנו מבינים מכך שישנן תקנות שנועדו לעזור לכל מי שמוכר מזון למעשה להוביל אותו ממקום למקום באופן שישמור על איכותו.

הובלה בקירור והקפאה – כלים ספציפיים לקירור ואחסון כל סוג מוצר

נקודה נוספת, היא שזה לא מספיק לאחסן את כל מוצרי המזון באותה משאית. למעשה, ישנם מוצרי מזון שצריכים טמפרטורה שווה. היכולת לבצע הובלה בקירור והקפאה היא היכולת להשתמש בכלי שינוע שיכולים לתמוך מגון רחב של טמפרטורות כדרך הציוד והעיצוב האישי שלהם.  לדוגמה,  על דגים להתאכסן בסביבה עם טמפרטורה השונה מסביבה המאחסנת בשר ואף ירקות.

טרם תהליכי הובלה בקירור והקפאה, ניתן לבדוק את נפח המשאית. באם נפח המשאית יכול למעשה להכיל את כל הסחורה שרוצים להעביר. וזאת כדי לוודא שאכן יש מקום למזונות מסוימים שרוצים לשלח, להיות בקירור. אנחנו לא מדברים רק על כל מה שיכול להיכנס למשאית, אלא על הנפח הקיים בארגזי הקירור והצינון. באם ארגז צינון מתאים לשינוע ירקות וגבינה, הרי שארגז קירור יכול להתאים לשינוע בשר ודגים. אולי יש מספיק נפח פנוי בארגז הקירור, אך לא בהכרח בארגז הצינון – ועל פי כן מדובר בפרט שניתן לברר מראש ולמפרע.