מד חום לבשר

מד חום לבשר הוא מדחום המשמש למדידת הטמפרטורה הפנימית של בשר (במיוחד צלייה וסטייקים) ואוכל מבושל אחר. בישול מזון עד לטמפרטורה הפנימית הנדרשת מבטיח שאינכם צורכים חיידקים מסוכנים. כאשר אתם רוצים לדעת אם הטמפרטורה הפנימית הנדרשת הושגה, אתם צריכים מד חום לבישול ואפיה. ישנם מגוון מדי חום המתאימים לבישול תבשילים ואחרים המתאימים לאפיית דברי מאפה. כל אחד מהסוגים מתאים למטרה מסויימת. לפיכך, זה חיוני לדעת כיצד לבחור מד חום לאפייה ובישול.

מד חום לתנור
22% הנחה

מד חום לתנור

69.90
מד חום נעץ לבשר
17% הנחה

מד חום נעץ לבשר

49.90
מד חום לבשר
25% הנחה

מד טמפרטורה לבשר

59.90

מד חום לבשר

מד חום לבשר – איך הוא יכול לעזור לכם להכין בשר מושלם?

אוהבי הבשר ואלה מכם הנוהגים לבשל בשר לאירוח, בחגים, לפינוק ובכלל – יודעים שבשר צריך להתבשל בצורה מסוימת מאוד.

כדי להנות מנתח הבשר שבחרתם, צריך לבחור את הנתח המתאים לצורת הבישול, או לבחור את צורת הבישול המתאימה ביותר לנתח שקיבלתם ולוודא שהבישול, הצלייה, או הטיגון של הנתח, ייעשו על פי הכללים ובצורה המתאימה ביותר לנתח, כדי שתקבלו מנה מוצלחת באמת.

כך למשל, אם אתם אוהבים סטייקים והמבורגרים מבשר איכותי, יש לכם ודאי מידת עשייה מועדפת – בין אם אתם מעדיפים רייר, מדיום, או וול דאן – חשוב שתדעו איך לצלות נכון את הנתח כדי לקבל את מידת העשייה שאתם רוצים.

אך גם אם אתם מתכננים להכין רוסטביף, או נתח גדול אחר בתנור – חשוב שתכירו את הכללים הנכונים להכנת הנתח, כדי שהתוצאה תהיה מוצלחת. אז איך נכנס מד טמפרטורה לבשר לתמונה ואיך הוא יכול לעזור לכם להכין נתחים מושלמים של בשר?

מדחום לבישול – איך זה עובד?

מד טמפרטורה לתנור, או מד טמפרטורה לבישול, הוא מדחום, שמעוצב במיוחד כדי לאפשר לכם למדוד את הטמפרטורה של הבשר תוך כדי צלייה – מבפנים.

Thermometer shows the right temperature

אם אתם אוהבים לאכול בשר ויש לכם קצת ניסיון בצליה של נתחי בשר משובחים, אתם יודעים, שכדי להגיע למידת העשייה המדויקת, או למידת העשייה האהובה עליכם ועל מי שאתם מארחים, צריך לבדוק כל הזמן מה קורה עם הבשר ויש כמה דרכים לעשות זאת:

  • למדוד את משך זמן הצלייה – החיסרון בשיטה זו, נובע מכך שיש כמה משתנים המשפיעים על מידת העשייה של הבשר, כמו חום הבישול, גודל הנתח וסוג הנתח ולכן רק טבחים מיומנים, עם נסיון רב על הגריל, יכולים להשתמש בשיטה זו בצורה מדויקת.
  • לגעת באצבע בנתח ולהרגיש את מידת הצמיגות שלו – שיטה שיכולה להיות מדויקת במיוחד, אבל מתאימה רק לטבחים מנוסים מאוד, או קצבים, שמכירים היטב את נתחי הבשר השונים ויודעים בדיוק מה התחושה הרצויה בנתחים שונים, בגדלים שונים ובמידות עשיה שונות.
  • להכיר היטב את החום של התנור, או הגריל ולשער מתי הנתח יהיה מוכן – טכניקה שמתאימה לטבחים שמכירים היטב את נתחי הבשר השונים ואת התנור שלהם ויודעים בדיוק מתי הנתח יהיה מוכן וגם זאת רק בתנאי שהתנור שלכם אמין ועקבי בפעולה שלו.
  • למדוד מדידה מדויקת של הטמפרטורה הפנימית של הבשר – הדרך המדויקת ביותר לבדיקת מידת העשייה של הבשר. מד חום לאוכל, או מד חום לבשר בנוי ממוט ברזל ארוך, המחובר למד טמפרטורה בצורת שעון עגול. את מוט הברזל מחדירים בקלות לעומק הנתח לפני תחילת הצלייה ומשאירים אותו שם לכל אורך הבישול. גם אם הנתח נאפה בתנור – אפשר להשאיר בתוכו את המכשיר הקטן והחכם הזה, כך שתוכלו לראות בכל רגע נתון מה הטמפרטורה הפנימית של נתח הבשר – גם אם מדובר בנתח גדול במיוחד. מכשיר הפשוט הזה המאפשר לכם לדעת מתי בדיוק הנתח מגיע לטמפרטורה, שמתאימה למידת העשייה שאתם רוצים ולהפסיק את הבישול.

איך תדעו מה הטמפרטורה הנכונה לנתח שלכם?

גם כדי להכיר את טווחי הטמפרטורות הרצויים, אתם לא צריכים להיות מומחים לבשר. מומחים לבשר, בעלי ניסיון ובשלנים מקצוענים, מדדו עבורכם את הטמפרטורות המתאימות לכל סוגי הנתחים לפי מידות עשייה שונות:

נתחים של בקר, או עגל צריכים להגיע במרכזם לטמפרטורות מוגדרות לפי מידת העשייה הרצויה:

  • 50 מעלות במרכז הנתח – למידת עשייה רייר
  • 55 מעלות במרכז הנתח למידת עשיה של מדיום רייר
  • 60 מעלות למידת עשייה של מדיום
  • לחובבי המדיום וול כדאי להמתין בסבלנות עד שמרכז הנתח יגיע לטמפרטורה של 67 מעלות
  • וחובבי הוול דאן יצטרכו להמתין עד שמרכז הנתח יגיע לטמפרטורה של 71 מעלות.

אם אתם מתכנים לצלות נתח של טלה, רצוי להמתין שמרכז הנתח יגיע לטמפרטורה של 60 מעלות.

קחו בחשבון, שהטמפרטורה של הנתח עשויה להמשיך לעלות לאחר שהוצאתם את הנתח מהתנור ולכן כדאי להוציא את הנתח כשהוא מגיע לטמפרטורה נמוכה ב-10 מעלות מהטמפרטורה הרצויה, כך שאם אתם מכוונים לנתח במידת עשייה מדיום, למשל, הוציאו אותו מהתנור כשהוא בטמפרטורה של 50 מעלות והשאירו את המדחום בתוך הנתח, עד שהוא יגיע לטמפרטורה הרצויה של 60 מעלות.

טיפים לשימוש מוצלח במד טמפרטורה לבשר

  • כדי להבטיח מדידה טובה ואמינה של טמפרטורת הבשר, נעצו מד חום לאוכל בחלק העבה ביותר של הנתח, אך השתדלו שהמכשיר לא יגע בעצמות, אם יש כאלה בנתח שבחרתם.
  • הקפידו להניח את הבשר בתנור בזווית שתאפשר לכם לראות את המכשיר גם מדלת התנור, בלי שתצטרכו להוציא את הנתח כל הזמן כדי לבדוק את מצבו.
  • רשמו לעצמכם את סוג הנתח שהכנתם, את גודלו, את הטמפרטורה שאלה היה מכוון התנור ואת משך הבישול שהזדקקתם לו, כדי להגיע למידת העשייה המושלמת, כדי שבפעמים הבאות יהיה לכם קל יותר להגיע לתנאים האופטימליים לצלייה.
  • בחרו מד חום לבישול, או מד טמפרטורה לבישול אנלוגי, שאינו זקוק לסוללות, כך שתוכלו להשתמש בו ללא הגבלה ומבלי לדאוג שהוא יפסיק לפעול באמצע הבישול.
  • בישול עם מד טמפרטורה לתנור, לא רק מסייע לכם להגיע למידת העשייה הרצויה, אלא גם למנוע התייבשות של נתחי הבשר, לכן הקפידו להשתמש בו לפי ההנחיות של היצרן ולפי ההנחיות המתאימות לנתח ולמידת העשייה שאתם רוצים.
  • הקפידו על אמצעי הזהירות שציין היצרן – רוב המכשירים מתאימים לטמפרטורת מקסימום של 250 מעלות.
  • אם אתם מתכננים ארוחה למשתתפים רבים, שיש להם העדפות שונות למידות עשייה שונות, בחרו נתח גדול אחד, חתכו אותו לנתחים בגדלים שונים וכך תקבלו נתחים במידות עשייה מגוונות, בזמן בישול כמעט זהה.
  • הוציאו את הבשר מהתנור כשהוא מגיע לטמפרטורה נמוכה ב-10 מעלות מהטמפרטורה הרצויה, מפני שהוא ממשיך להתחמם גם לאחר שהוצאתם אותו מהתנור. כך תימנעו מייבוש של הנתח וממידת עשייה גבוהה ממה שרציתם.

לסיכום – מד טמפרטורה לבשר לצלייה איכותית ומקצועית

אין ספק שמכל שיטות המדידה המקובלות למידת העשייה של הבשר, מד טמפרטורה לבשר מספק את המדידה האמינה והמדויקת מכולן. 

בייחוד אם אתם בשלנים מתחילים, אבל גם אם קניתם נתח יקר, משובח וגדול של בשר, אם אתם מארחים וחשוב לכם שהבשר יהיה טעים ועשוי היטב, אם חשוב לכם לקבל מחמאות על האוכל ואפילו אם אתם מתכננים לצלות בתנור חדש וגם אם אתם פשוט לא אוהבים להיות במתח ומעדיפים שהבשר יתבשל בנינוחות, בזמן שאתם מכינים את השולחן, או אפילו נחים לרגע – תוכלו להיות רגועים, כי מד הטמפרטורה יספק לכם מידע מדויק על מצבו של הבשר בהצצה קצרה על התנור.

מד טמפרטורה לבישול איכותי יכול לפתור לכם את הבעיה ולהבטיח שהבשר לא יתייבש, או לא יהיה עשוי מספיק, אלא יהיה מוכן בדיוק במידה שרציתם ולשביעות רצונם של כל הסועדים המסבים אתכם לשולחן. 

אתם רק צריכים לרכוש מכשיר איכותי, מיצרן טוב, להבין היטב את הנחיות השימוש ולהכיר את הטמפרטורות הרצויות לסוג הנתח שבחרתם ולמידת העשייה שאתם רוצים – ותקבלו נתח מושלם, עסיסי וטעים. בתאבון!