קמינים: צורת החימום הנעימה ביותר

קמינים: צורת החימום הנעימה ביותר
קמינים

קמינים

היתרונות רבים, המחיר נגיש, וההנאה מובטחת. לא פלא שיותר ויותר ישראלים מתקינים קמינים בשנים האחרונות. לשבת מול הקמין יכול להפוך לחלום שהתגשם, ולשדרג לכם את החיים במהירות ובקלות, ובלי יותר מדי השקעה. הקמינים המתקדמים שזמינים לנו בארץ מפתיעים באיכותם, בייחוד בהתחשב בעובדה שאנחנו לא נחשבים למדינה קרה כמו קנדה, ארה"ב או צפון אירופה. מה שכן, ישראל נחשבת למדינת טכנולוגיה, אז אנחנו אוהבים ליהנות מהדברים הטובים ביותר, והיעילים ביותר, גם בקמין שלנו.

מרבית הישראלים לא מכירים עדיין את הקמין לעומק כפי שהאירופאים והצפון אמריקאים מכירים, אבל אלו שכבר זכו להכיר, נהנים ממשהו שכנראה גם אתם מפנטזים עליו.

סוגי קמינים – תכירו את המלאי:

כשאומרים "קמין" למרבית האנשים, הם חושבים על תמונה די דומה, של הקמין הקלאסי מהסרטים האמריקאים, אבל זה לא בדיוק ככה. כיום יש המון, אבל המון סוגים של קמינים, והנה כמה דוגמאות לקמינים הזמינים לקהל הישראלי:

  • קמין גז ללא ארובה – קל להתקנה, קל לתפעול, נוח, ידידותי, קמין הגז הוא הבחירה של הרבה ישראלים. העוצמה של קמין הגז חזקה מאוד, ועם מחירי הגז הסבירים לצד היותו קמין מאוד חסכוני, הרי שזו דרך מופלאה לחמם את הבית, ולשדרג גם את האסתטיקה. דבר אחד שחשוב לדעת, זה שבהתקנת קמין גז ישנה חובה להוסיף פתח אוורור ייעודי, וחברה רצינית להתקנתם של הקמינים תטפל גם בזה, בצורה אסתטית ונבונה.
  • קמין תלוי – ממש כפי שזה נשמע, קמין זה אינו נוגע ברצפה כלל, אלא תלוי מהתקרה, והוא מגיע בעיצובים יפהפיים, מה שהופך אותו ליצירת אמנות בבית שלכם, והוא משדרג את מראה החלל בצורה שקשה לתאר. תארו לכם קמין מעוצב עם ארובה שיוצאת ישירות מהתקרה עד אליו, ובתוכו האש המרצדת, יופי עוצר נשימה, אצלכם בסלון.
  • קמין חשמלי – לא חייבים לשרוף עץ או גז, אפשר כיום לחמם את הבית עם קמין חשמלי, וליהנות מהיופי והאסתטיקה של קמין, אבל עם הרבה פחות אתגרים. קמיני עץ דורשים תחזוקה רבה יותר מקמין גז, וקמיני גז דורשים תקנים חמורים יותר, אך רשת החשמל שלכם כבר פרושה ברחבי הבית, והתחזוקה פחות או יותר אפסית.

ומה עם קמין עץ כמו שאנחנו מכירים?

בוודאי, אף רשימת קמינים לא תהיה שלמה ללא קמין העץ הקלאסי, שמגיע, גם הוא, במגוון עיצובים, גדלים ואפשרויות. קמין העץ יכול להיות יחידה נפרדת שמונחת במיקום הנכון במבנה, או שניתן לבנות אותו לתוך הקיר, לפי הצרכים ואפשרויות העיצוב הנכונות לכם.

בעוד שעם קמין גז לא תצטרכו יותר מדי עזרים, הרי שעם קמין העץ שלכם תצטרכו בכל זאת ציוד אש, ציוד בטיחות ותפעול. כפפות אש, רשת הגנה לקמין, כלי ניקוי לקמין, ואולי אפילו שואב אבק ייעודי.