בניית חצר אנגלית

בניית חצר אנגלית
בניית חצר אנגלית

בניית חצר אנגלית מאפשרת ליצור פתח אוורור עבור קומת המרתף. למעשה, ניתן ליצור את הפתח הנ"ל על ידי הנמכה של הקרקע, כמו גם פתיחה של חלון לקומת הקרקע. חלון המוגן בסורג מתכת. מטרתה של חצר שכזו היא הכנסת אור ואוויר לחדרים תחת מפלא הקרקע, תוך שהפתח יכול לשמש גם כיציאה נוספת מקומת המרתף.

בניית חצר אנגלית

בנייתה של חצר אנגלית: מטרות ויעדים

בניית חצר אנגלית היא יצירה של אלמנט אדריכלי, המאפשר למרתף לקבל אוורור. הדבר יכול לאפשר את השהייה בקומת המרתף לבריאה יותר, עקב השפעתו של אותו אוורור. הדבר יכול לתרום למידה משופרת של אור כמו גם תחלופת אוויר, ובכך לאפשר שהיה מורחבת במרתף, אולי למגורים, אולי לעבודה. יתרה מכך, ניתן לשתול בגומחה סביב הפתח המכוון לחצר האנגלית, גינת נוי קטנה ובכך אפילו ליצור מרפסת ייעודית למרתף עצמו.

בניית חצר אנגלית: התהליך

בניית חצר אנגלית היא מעין תהליך שכולל מספר שלבים. ראשית כל מתבקש לחפור שקע בקרקע עצמה, וזאת כדי לייצר מרווח. המרווח הזה, הוא החצר האנגלית עצמה – האלמנט האדריכלי. מרווח מספיק גדול יכול לאפשר מעבר של בני אדם, ולהוות יותר מחלון – אלא דלת של ממש. בכך ניתן לפתוח מעבר חדש שיכול לתרום לאוורור, מעבר אור ואוויר כמו גם כיציאה נוספת לחצר הבית. הדבר יכול להשפיע לחיוב על ערך הבית ולאפשר מעין דלת אחורית.

בניית חצר אנגלית: לאטום היטב בחורף

בניית חצר אנגלית יכולה לאפשר, כאמור, מעבר משופר של אוויר ואור לקומת המרתף. הדבר יכול להיות חיובי בעונות הקיץ, ובתקופות בהן אלמנט זה הוא בר ערך. ואילו, בתקופות החורף מתבקש לאטום אותה לחלוטין. ועקב קרבת החצר לאדמה – מתבקש להשקיע בחומרי איטום מתאימים.

בניית חצר אנגלית: סורגים ואזעקות

עקב כך, שתהליך בניית חצר אנגלית מערב יצירת מפתח עבור המרתף, הרי שמדובר בפרצה בהגנה של הבית. אי לכך ובהתאם לזאת, ניתן להציב סורגים חזקים דיו כדי לשמר את הפרימטר ההגנתי של גבול ותחום הבית. ניתן להוסיף גם מערכת אזעקה באם רוצים.

חצר אנגלית: לגבי צמחיה

בכל זאת, בניית חצר אנגלית עדיין מערבת בנייה של חצר ועל פי כן אפשר לצפות שתהיה בה צמחייה. כמות השמש שמגיעה לגינה האנגלית יכולה להשפיע על בחירת הצמחייה. מקום שלא נחשף לשמש יותר מדי, יכול לאפשר גידול של צמחים שלא צריכים מידה מרובה של שמש, ויש מספיק כאלו. ואם הרבה שמש מגיעה, אז יש דווקא צמחים שעדיף לא לשים שם, כי הם פחות אוהבים. ובמקום, לבחור צמחים שנהנים מאור השמש.

לסיכום: בנייה של חצר אנגלית

כך שאם נרצה לסכם את כל הנושא, בניית חצר אנגלית יכולה לאפשר מעבר אור טבעי ואוויר אל קומת המרתף. בקיץ יש לכך יתרונות חיוביים ובחורף חשוב להקפיד על איטום. בגומחה סביב המפתחים ניתן לשתול צמחייה חיננית ומקשטת.